نمک در صنعت دام و طیور

نمک جهت پیشگیری و درمان بیماری های میکروبی و گوارشی دام استفاده می شود. همچنین نمک دام دانه‎بندی شده بعنوان مکمل غذایی در کنار علوفه و غلات به خوراک دام اضافه می‎گردد. سدیم یکی از مواد حیاتی برای دام می‎باشد.

خواص درمانی و مکمل تغذیه نمک

مصرف نمک از قدیم بعنوان تغذیه مکمل برای چهارپایان معمول بوده و دامداران ایل بختیاری در فصل بهار و تابستان بدلیل انبوه علف در مراتع و بهره مندی دام، نمک بیشتری به دام می‎دادند تا از بروز مشکلات گوارشی و عفونتهای گوارشی دام‎ها جلوگیری نمایند. این نمک ها را از حاشیه رودخانه های آب شور بدست می‎آوردند.

جهت دریافت مشاوره رایگان، اطلاع از قیمت و موجودی محصولات کارخانه، همین حالا با کارشناسان فروش میعاد بازرگانان رازی تماس بگیرید.

مشاهده اطلاعات تماس

نمک همچنین باعث تقویت سیستم عصبی و بهبود کارآیی سیستم هورمونی دام می شود و جذب اسید آمینه را بهتر نموده و قلیایی خون را تنظیم می نماید. برای تغذیه دام نیز نمک دانه بندی شده را در خوراک دام می‎ریزند. این کار باعث بهترشدن طعم علوفه می گردد، در نتیجه دام بیشتر غذا خورده و مایعات بیشتری مصرف می‎نماید و سریعتر پروار می‎شود. نمک بدلیل سهولت دسترسی و فراوانی، مکمل غذایی ارزان برای گاو و حیوانات پرورشی می‎باشد.

دلایل و نتایج کمبود نمک دام

نمک دام در دام های شیرده از طریق شیر دفع می گردد و باعث کمبود سدیم در بدن حیوان می شود. همچنین تغذیه با غلات و علوفه با پتاسیم بالا، باعث اختلال در جذب سدیم می شود. در روزهای گرم نیز تعریق حیوان باعث دفع مقداری نمک از بدن دام می‎گردد. کمبود نمک باعث تمایل به خاک خوری و موادغیرخوراکی، تشنگی حاد، تکرر و رقیق شدن ادرار در دام می‎شود و در نتیجه کاهش وزن و کاهش شیر در در دام‎های گوشتی و شیرده به دنبال دارد.

نمک دام شرکت میعادبازرگانان رازی

نمک دام شرکت میعاد بازرگانان رازی به اشکال نمک شیلاتی، نمک شکری و سنگ نمک در کیسه‎های ۲۵، ۳۰، ۴۰، ۵۰ و ۱۰۰۰ کیلوگرمی خدمت شما مشتری عزیز ارائه می‎گردد.


جهت کسب اطلاعات بیشتر، اطلاع از قیمت انواع سنگ نمک و خرید مستقیم از کارخانه، همین حالا با ما تماس بگیرید.

Average rating ۵ / ۵. Vote count: ۱

No votes so far! Be the first to rate this post.

خرید نمک صنعتی

شرکت میعاد بازرگانان رازی با بیش از چندین سال تجربه در زمینه استخراج سنگ نمک از بزرگ‌ترین معادن نمکی ایران در شهر سمنان، امکان خرید سنگ نمک و انواع نمک دانه‌بندی شده را در محیطی عاری از رطوبت و با کیفیت بالا تولید می‌کند. جهت خرید انواع نمک دانه‌بندی شده با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *