نمک در صنعت حفاری

در حفاری دورانی نفت و گاز، جهت افزایش چگالی گل حفاری، از مواد مختلف از جمله نمک حفاری استفاده می‎نمایند. حفاری عمدتا بوسیله گلهای پایه آبی یا آب شروع  می شود و هر چه به عمق می روند فاز جامد بیشتری به گل افزوده می گردد و یا پایه گل تغییر پیدا می کند. حفاری چاه های نفت و گاز از تخصصی ترین  و با اهمیت ترین عملیات در صنعت نفت می باشد. گل حفاری نقش مهمی در صنعت حفاری دارد. گل حفاری از لوله های حفاری عبور داده می شود و از شکافهای درون مته حفاری خارج شده و خرده سنگ های کنده شده از اطراف مته را با خود به سطح می آورد.

انواع گل حفاری

گل حفاری بر دونوع پایه آبی و پایه روغنی می باشد. فاز اصلی گل حفاری پایه آبی، آب می باشد. و با توجه به شرایط حفاری، فاز جامد گل حفاری شامل نمک حفاری، نشاسته، سودا اش، باریت، آهک و کربنات کلسیم به آن اضافه می گردد. فاز اصلی گل حفاری روغنی، مشتقات نفتی مانند گازوئیل است و با توجه به شرایط حفاری، امولسیون کننده ها و ویسوزیته کننده های دیگری به آن اضافه می گردد.

جهت دریافت مشاوره رایگان، اطلاع از قیمت و موجودی محصولات کارخانه، همین حالا با کارشناسان فروش میعاد بازرگانان رازی تماس بگیرید.

مشاهده اطلاعات تماس

کاربرد نمک در گل حفاری

گل حفاری دارای ترکیبات جامد بسیاری از جمله نمک حفاری، پلیمرها و مواد سلولزی می باشد. که هرکدام از این ترکیبات وظیفه مشخصی برعهده دارد. نمک اشباع موجود در سیال حفاری باعث جلوگیری از ریزش چاه و حرکت لایه های نمکی می شود. نمک کلرید سدیم همچنین با تغییر PH سیال، غلظت و گرانروی پلیمرهای موجود در سیال حفاری را کنترل می نماید. کاهش اصطکاک مته با چاه، قفل نشدن مته و خنک شدن لوله ها و مته، افزایش سرعت چرخش مته حفاری از جمله فواید کاربرد گل حفاری می باشد. جلوگیری از خوردگی لوله های حفاری، انتقال سریعتر و بیرون راندن نخاله کنده شده و گاز و نفت به سطح از قابلیت های دیگر گل حفاری می باشد.

نمک حفاری شرکت میعادبازرگانان رازی

نمک حفاری شرکت میعاد بازرگانان رازی به شکل نمک شکری در کیسه‎های ۲۵، ۳۰، ۴۰، ۵۰ و ۱۰۰۰ کیلوگرمی خدمت شما مشتری عزیز ارائه می‎گردد.


جهت کسب اطلاعات بیشتر، اطلاع از قیمت انواع سنگ نمک و خرید مستقیم از کارخانه، همین حالا با ما تماس بگیرید.

Average rating ۵ / ۵. Vote count: ۱

No votes so far! Be the first to rate this post.

خرید نمک صنعتی

شرکت میعاد بازرگانان رازی با بیش از چندین سال تجربه در زمینه استخراج سنگ نمک از بزرگ‌ترین معادن نمکی ایران در شهر سمنان، امکان خرید سنگ نمک و انواع نمک دانه‌بندی شده را در محیطی عاری از رطوبت و با کیفیت بالا تولید می‌کند. جهت خرید انواع نمک دانه‌بندی شده با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *