کاربرد نمک در مصارف آرایشی و بهداشتی

پیش از این در مقاله کاربرد نمک در صنایع پزشکی و دارویی به بررسی کاربردهای نمک صنعتی در تولید دارو، محصولات آرایشی و بهداشتی پرداختیم و چند نمونه از پر کاربردترین آنها را برای شما ذکر کردیم.

حال در ادامه این مقاله قصد داریم تا کمی به زندگی شخصی خود وارد شده و ببینیم که استفاده از نمک برای مصارف آرایشی و بهداشتی روزانه چه کاربردهایی دارد.

جهت دریافت مشاوره رایگان، اطلاع از قیمت و موجودی محصولات کارخانه، همین حالا با کارشناسان فروش میعاد بازرگانان رازی تماس بگیرید.

مشاهده اطلاعات تماس

کاربرد نمک در مصارف آرایشی و بهداشتی

بیشتر ما از مزایای نمک برای بهداشت فردی خود غافل هستیم و از مواد شیمیایی و محصولات آرایشی و بهداشتی گوناگونی استفاده می‌کنیم. اینکه بدانیم دقیقا از یک محصول آرایشی و بهداشتی در زمان مناسب و در کنار دیگر مواد دیگر استفاده کنیم مشکلی وجود ندارد. اما مشکل از زمانی آغاز می‌شود که این روزها دنیای مد به اوج خود رسیده و انواع و اقسام محصولات آرایشی و پاک کننده روانه بازار شده است.

بسیاری از این محصولات دارای مواد مختلفی هستند که با ترکیب شدن دیگر مواد نه تنها سودی برای ما نخواهند داشت، بلکه در دراز مدت می‌تواند روی سلامتی پوست، مو و زیبایی ما تاثیر بسیار بدی داشته باشد.

در ادامه قصد داریم چندتا از کاربردهای نمک را به عنوان یک محصول آرایشی و بهداشتی مورد بررسی قرار دهیم که شما به سادگی می‌توانید با ترکیبی از نمک با مواد دیگری که در هر خانه‌ای وجود دارد، یک ماده پاک کننده و مهم‌تر از آن برای کمک به سلامت پوست خود از آن استفاده کنید.

رفع خستگی و پف کردگی چشم با نمک

یکی از مشکلاتی که این روزها در دنیای مدرن پس از یک روز کاری خسته کننده رخ می‌دهد، پف کردن چشم و خستگی بیش از حد آنهاست. برای رفع این مشکل نیز می‌توانید از یک محلول بسیار رقیق آب و نمک کمک بگیرید.

کافی است۲ قاشق چایخوری نمک را در ۳۰۰ سی‌سی آب ولرم حل کنید تا یک محلول رقیق تهیه شود. سپس دور چشم خود را با استفاده از این محلول شستشو داده و کمی ماساژ دهید. هنگام شستشو دقت کنید که از رفتن آب به چشم جلوگیری کنید. با انجام این کار در طور هر روز می‌توانید سریعا مشکلتان را حل کرده و در دراز مدت نیز شاهد این باشید که سیاهی و کبودی دور چشم شما وجود نداشته باشد. علاوه بر این به طراوت پوست دور چشم که جزو بخشی از بدن است که حساسیت زیادی دارد کمک خواهد شد.

لایه برداری پوست با نمک

برای این منظور کافی است ابتدا بدن خود را در هنگام استحمام حسابی بشویید تا از چربی‌ها پاک شود. پاک شدن چربی می‌تواند به تاثیر دو چندان این کار کمک کند.

سپس در همان حین که بدنتان خیس است با استفاده از نمک بدن خود را بشویید. برای اینکه تاثیر این کار بهتر شود می‌توانید نمک را با روغن زیتون نیز ترکیب کنید که ضمن لایه برداری می‌تواند به طراوت و شادابی پوست بدنتان نیز کمک بسیار زیادی کند.

بعد از انجام این کار سعی کنید بدن خود را برای مدت ۱۰ دقیقه نشویید تا به همین حالت باقی بماند. سپس دوش بگیرید.

با تکرار این کار به مدت چند هفته شاهد داشتن پوستی با طراوت و جوان در بدن خود خواهید بود که نیازی هم به استفاده از انواع محصولات بهداشتی شیمیایی برای لایه برداری پوست یا شامپوهای بدن ندارید.

رشد و تقویت مو با نمک

یکی از مشکلاتی که این روزها همه ما با آن درگیر هستیم، ریزش مو و ضعیف شدن آن است؛ خصوصا اینکه شوره سر نیز به مشکل بدتری تبدیل شده که با تغییر انواع شامپو هم ممکن است هنوز موفق به درمان آن نشده باشید.

یکی از خواص نمک که بسیاری از ما از آن غافلیم به همین موضوع برمی‌گردد. شما با استفاده از نمک می‌توانید مشکلاتی که در خصوص شوره سر، کم پشت شدن موها، کاهش درخشندگی مو و… وجود دارد را رفع کنید. برای این کار کافی است راه‌های زیر را که در گروه ماساژ درمانی با نمک قرار دارند امتحان کنید، این احتمال وجود دارد که روی سر شما هم جواب دهد.

  • ترکیب نمک و شامپو: در این روش شما باید از ترکیب نمک با شامپو استفاده کرده و برای چند هفته موهای خود را به این صورت بشویید. ترکیب کردن باید به نسبت ۲ واحد شامپو و ۳ واحد نمک باشد. بعد از ترکیب این دو ماده آنها را خوب هم بزنید تا نمک در آن حل شده و در نهایت به یک ترکیب خمیری مانند برسید. سپس روی سرتان مالیده و با ماساژهایی آرام بین ۵ تا ۱۰ دقیقه(بستگی به میزان حجم مویی که دارید) این کار را انجام داده و در نهایت آبکشی کنید. بعد از چند هفته که این کار را تکرار کنید شاهد درخشندگی و تقویت ریشه موی خود خواهید بود.
  • ماساژ مو با نمک: یکی از مهم‌ترین دلایلی که به رشد بهتر مو کمک خواهد کرد، کمک به گردش خون و تقویت فولیکول‌های مو است. در این روش پس از اینکه سر خود را با شامپو شستید و عاری از چربی شد، کافی است مقداری نمک به اندازه یک قاشق روی سر خود ریخته و با حرکت‌هایی آرام به مدت ۱۰ دقیقه موهای خود را ماساژ دهید. این کار موجب تقویت فولیکول‌های مو شده و ضمن آن نیز گردش خون را در سر بهتر به جریان خواهد انداخت. پس از اینکه این کار را به مدت چند هفته و البته به این شرط که در هر هفته دو بار آن را تکرار کنید، شاهد درخشندگی و تقویت در رشد موهای خود خواهید شد.

یکی دیگر از مشکلاتی که در خصوص سلامت مو اهمیت دارد درمان شوره سر است. شوره سر در واقع همان پوست‌های مرده ماست که به دلیل عدم گردش کافی خون ایجاد می‌شود. لذا همان راهکاری که برای ماساژ مو با نمک گفته شد می‌تواند روی درمان شوره سر نیز تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

از بین بردن بوی دهان با نمک

بسیاری از ما علاقه زیادی به خوردن پیاز خام و سیر در وعده غذایی داریم که البته باید هم همینطور باشد، چرا که این دو در درمان بسیاری از بیماری‌ها نقش مهمی دارند.

اما به دلیل بوی بدی که در دهان باقی می‌ماند از خوردن آن امتناع می‌کنیم. برای رفع این مشکل کافی است از نمک برای از بین بردن بوی سیر و پیاز استفاده کنید که البته باید با سرکه ترکیب شود.

کافی است مقداری نمک را با سرکه ترکیب کنید تا یک محلول غلیظ ایجاد شود. سپس این محلول را برای مدت یک دقیقه در دهان خود بچرخانید و آن را دور بریزید. ترجیحا بهتر است که از خوردن آن جلوگیری شود.

سفید کننده دندان و سلامت لثه با نمک

بسیاری از افراد دارای لثه ضعیفی هستند که مسواک زدن برای آنها به یک مشکل تبدیل شده است. به محض اینکه مسواک به لثه آنها برخورد می‌کند شروع به خون ریزی کرده و مسواک زدن برای آنها به موضوعی دردناک تبدیل شده است.

برای این گونه افراد شاید بهتر باشد که به جای مسواک از نمک برای سلامت دندان‌هایشان استفاده کنند. کافی است ترکیبی از نمک و جوش شیرین را تهیه کنید که البته با آب حل شده و یک ماده خمیر مانند از آن حاصل شود.

سپس به کمک انگشتان دست از این ماده روی دندان‌ها زده و خوب دندان‌های خود را به کمک انگشت مسواک بزنید. به مرور زمان با انجام این کار هم سلامت دندان‌هایتان حفظ شده و هم اینکه دیده شده در برخی افراد لثه‌ها سلامت بهتری پیدا می‌کنند که شاید در آینده بتوانید از مسواک نیز استفاده کنید.


جمع بندی و کلام آخر

در این مطلب از وبلاگ میعاد بازرگانان رازی سعی کردیم شما را با برخی کاربردهای آرایشی و بهداشتی نمک که در زندگی روزانه با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم آشنا کنیم. کاربردهای نمک در این زمینه فراتر از این چیزهاست که سعی خواهیم کرد در آینده نیز مطالبی در همین زمینه را نیز برایتان گردآوری کنیم.

در صورتی که می‌خواهید اطلاعات بیشتری در خصوص کاربردهای نمک داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به صفحه وبلاگ و دنبال کردن مطالب روزانه آن، با خواص مختلف انواع نمک خوراکی، سنگ نمک و نمک صنعتی آشنا شوید.


جهت کسب اطلاعات بیشتر، اطلاع از قیمت انواع سنگ نمک و خرید مستقیم از کارخانه، همین حالا با ما تماس بگیرید.

Average rating ۵ / ۵. Vote count: ۱

No votes so far! Be the first to rate this post.

خرید نمک صنعتی

شرکت میعاد بازرگانان رازی با بیش از چندین سال تجربه در زمینه استخراج سنگ نمک از بزرگ‌ترین معادن نمکی ایران در شهر سمنان، امکان خرید سنگ نمک و انواع نمک دانه‌بندی شده را در محیطی عاری از رطوبت و با کیفیت بالا تولید می‌کند. جهت خرید انواع نمک دانه‌بندی شده با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *